Sosyal Medya'da İşletmeler İçin 30 İpucu


30 madde ile Sosyal Medya'da sizde fark yaratın



30 Öneri ile Sosyal Medya'da Daha Başarılı Olun
Farklı sosyal medya ağlarını denemeniz için 30 içerik fikrinden oluşan bir liste üzerinde beyin fırtınası yaptım sizler için.
Endişelenmeyin, bunların çoğu birkaç dakika içinde tamamlanabilir. Eğer işletmeniz küçükse bu maddeler tam size göre
Açıkçası bütün her şey sizin dikkatle okuyup uygulamanıza bağlı ve kendinizden katkılarda yapabilirsiniz abartıya kaçmadan, o zaman buyurun birlikte bakalım neler varmış bu 30 madde de.
Bu arada 30'unu deneyebilir veya listeden seçim yapabilirsiniz. Beğendiğiniz bir içerik türünü bulursanız, tekrar edebilirsiniz.
Başlarken, neyin iyi çalıştığına ve kitlenize iyi görüneceğine dikkat edin.Sizi takip eden çevrim içi topluluk hakkında ne kadar çok bilginiz varsa sizler için o kadar iyi olacaktır.
Başlayalım.
1. Çalışma alanınızın fotoğraflarını paylaşın.
Müşteriler ile aranızdaki perdeyi kaldırın, işinizi tanıtmanıza ve onları bir müşteriye dönüştürmek için ihtiyaç duyduğunuz güvenin oluşmasına yardımcı olursunuz.
İpucu: Instagram, telefonunuzdaki fotoğrafları düzenlemek ve bunları Facebook veya Twitter gibi farklı sosyal medya kanallarınıza kolayca yüklemek için harika bir araçtır bunu kullanın.
Önerilen ağlar: Instagram, Facebook, Twitter,

2. Sorulan sorulara gelen yorulara yanıt verin.
Müşterilerinizin her gün sorularını cevaplamaya özen gösterin.  Facebook, Instagram ve Twitter gibi sitelerde yaptığınız güncellemeleri takip eden birçok insan aynı ve farklı soruları da beraberinde getirir! 
İpucu: Gelebilecek soruları onlar sormadan önce hazırlayıp cevaplayarak paylaşım yapın. (S.S.S)
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube

3. En yeni çalışanlarınızı sosyal medyaya tanıtın
İnsanlar, işinizi veya organizasyonunuzu mükemmel yapan insanları sever. Yeni çalışanlar tanıtmak ve daha insani bir ilişki kurmak için sosyal medya kullanın. Şöyle ki güzel bir ürün çıkardıysanız ortaya bunu mutlaka sosyal medyada paylaşın ki insanlar sizlerin güzel işlerini görüp sizinle çalışmak istesinler.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube,

 4. Popüler bir şeyler paylaşın
Mağazanız veya web sitenizde popüler olan bir şeyi varsa, sosyal medyada da popüler olacaktır. Farklı sosyal ağlarınızda en popüler ürününüzü sürekli paylaşarak etkileşim oluşturmaya özen gösterin.
İpucu: Daha önce bir bağlantı yayınladıysanız bile, birçok insanın kaçırması ihtimali yüksektir. Bu, Twitter gibi yüksek hacimli bir sitede özellikle geçerlidir. Web sitenize trafik çekmek için popüler blog gönderilerini veya web sayfalarını birden çok belirli zaman aralıklarıyla paylaşabilirsiniz. Sayfalarınızın ve paylaşımlarınızın güncelliğinden emin olun.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram

5. Müşteriyle röportaj yapın
İnsanlar genelde bildikleri, sevdikleri ve kendine güvenen işyerleri ile iş yapıyor. Bu güveni oluşturmanın en iyi yollarından biri gerçek insanlara gerçek kullanıcıları diğer müşterilerinize referans olarak gösterilmeli ürün veya hizmetlerinizi memnuniyet durumlarından bahsetmelerini sağlarsanız bu röportaj diğer müşteri adaylarını yanınıza çekmeye yardımcı olacak.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Instagram (video)

6. Sorular sorun
İlk okul zamanlarınıza geri dönenelim hatırlarsınız boşluk doldurmalı sorular vardı ya işte? Bu tür sorular sosyal medyada çok daha eğlenceli. Bu, müşterileri sizinle etkileşime girmesine ve fikirlerini paylaşmaya teşvik etmek için harika bir yoldur.

7. Hedef kitlenize yönelik birşeyler paylaşın
Küçük işletmeler toplulukta önemli bir rol oynamaktadır. İşletmeniz için, çevrenizle bağlantı kurmak ve yerel sohbetin bir parçası olmak için fırsatlar arayın.

8. Arada Komik bir şeyler paylaşın
Eğlence, insanların ilk etapta neden sosyal medyaya geldiklerinin sebebi aslında. Hayranlarınız ve takipçilerinizle eğlenmek için fırsatlar arayın bu durum markanızın duyulmasına yardımcı olacaktır.

9. Hikâyenizi paylaşın
Her iş ve organizasyonda bir hikaye vardır, diğerlerinden biraz daha uzun ve farklı olarak bir hikaye oluşturun. Bu hikayeyi paylaşma fırsatlarını araştırın ve bu hikayeleri herkese duyurun .

10. Başkasının içeriğini paylaşın
İşte size iyi bir haber: her içeriği sıfırdan yaratmak zorunda değilsiniz.
Aslında, başkalarının içeriğini paylaşma ,işletmeniz için ilişkiler kurmanın harika bir yoludur ve sizi, faydalı bir bilgi kaynağı olarak konumlandırabilir. Ancak bunu yaparken alıntı yaptığınız yeri mutlaka belirtin.

11. Bir TBT paylaşın
"eski paylaşımlar", kullanıcıların daha eski bir zamana bakmak için daha eski bir imajı paylaştığı bir sosyal medya trendidir.
Herhangi bir sosyal ağa resim yükleyebilir ve hashtag #TBT ekleyebilirsiniz. Geriye dönük Instagram'da özellikle popülerdir ve takipçilerinizle kişisel bir bağlantı kurmanın harika bir yoludur.

12. Mevsimlik bir şeyler yayınla
Değişen mevsimleri yansıtacak şekilde sosyal medya yayın takviminizi ayarlayın . Sıcak bir yaz günüyse soğumanın bir yolunu önerin. Eğer sonbaharı dört gözle bekliyorsanız, okula geri dönmek için bazı tavsiyelerde bulunun.
Bu, hayranlarınızla ve takipçilerinizle daha kişisel bir ilişki kurmanın harika bir yoludur; ürünleriniz hakkında bilgilerinizi bu şekilde paylaşırsınız.

13. İlham kaynağı paylaşın
Sana ne ilham verir? Ekibinizin resmi, çevrimiçi okuduğunuz bir makale veya kitlenizin bağlantı kuracağını düşündüğünüz bir teklif olabilir.
Kâr amacı gütmeyen biriyseniz, ilham vermek, yılın ilerlemesiyle ilgili bir güncelleme veya kutlamaya değecek bir kilometre taşı gibi basit bir şey olabilir.

14. Müşterilerinizi sosyal medyada vurgulayın
Müşterilerinizi sadece sizinle konuşurken göstermeyin; müşterileriniz hakkında konuşun! Onları motive edin. Ayda bir, bir özel müşteri veya çalışanınızı seçin ve kutlayın.
Bir hayran veya takipçiyseniz, bunları kolayca etiketleyebilirsiniz ve onlara değer verdiğinizi göstermiş olacaksınız.

15. Yakınınızda katıldığınız bir etkinlik hakkında bir şeyler paylaşın
Tabiki zaman zaman mağazanızdan veya ofisinizden çıkıp bir etkinliğe katılmanız gerekiyordur. Not aldın mı yoksa herhangi bir resim çektin mi? Kitlenizin ilgileneceğini düşündüğünüz etkinlikle ilgili herhangi bir makale veya blog yazısı gördünüz mü? Fotoğraflar çekip makaleler yazıp Paylaşın ve insanlara neler yaptığınızı görmelerini sağlayın.
İpucu: İşletmenizle doğrudan alâkalı bir olay olmasa da, yerel bir etkinlikle ilgili bir şeyler paylaşmak, toplulukla bağlantı kurmanın harika bir yoludur. O etkinlikte neyin iyi çalıştığına dikkat edin ve işiniz veya kuruluşunuzun başarılı bir şeyleri nasıl barındırabileceğini düşünün.

16. Dikkat çeken bir istatistiği paylaşın
İlgilendiğiniz ilginç bir istatistik veya sektörünüzle alakalı yeni bir çalışma okudunuz mu? Eğer cevabınız evet ise ne duruyorsunuz hemen Paylaşın! İstatistikler, kişilerin dikkatini çeker ve paylaşılabilir içeriğin mükemmel bir şeklidir.

17. Kitleniz için seçmeli bir soru sorun
Takipçilerinizin fikirleriniz sunması için onlara bir soru sorun. Bu, katılımı arttırmanın harika bir yoludur ve ayrıca kitlenize fikirlerini paylaşma şansı verir.
İpucu: Çoktan seçmeli soruları farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Takipçilerinizden onlara en önemli hizmetin kalitesini en sevdikleri ürünlerin hangileri olduğunu sizinle paylaşmalarını sağlayın.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Instagram

18. İşletmenizdeki kişileri veya ürünleri içeren bir video oluşturun
Sosyal medya sayesinde, video oluşturma ve paylaşma hiç bu kadar kolay olmamıştı. Akıllı telefon ile hızlı bir video çekebilir ve Facebook veya Twitter gibi sitelerde otomatik olarak paylaşabilirsiniz.
Mağazanızdan veya ofisinizden paylaşılabilir bir 60 saniyelik video oluşturmak için Instagram'ın video özelliğini kullanın. Ya da nerede olursanız olun video canlı yayın yapmak için Facebook  deneyin. Facebook, videoyu sayfanıza kaydeder; canlı akışı sona erdikten sonra takipçileriniz tekrar tekrar görebilir.

19. İyi işleyen bir şeyin tekrarını yapın
Geçmişte paylaştığınız bazı içeriğe göz atın. Bir grup yoğunluk oluşturan belirli bir Facebook yazısı mı yoksa Instagram 'da bir ton yorum yapan bir fotoğraf var mıydı?
Bu yoğunluğa göre sonuç neyse gözden geçirin ve bir tbt yapın yani fotoğrafı veya yazıyı paylaşın.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram

20. En son e-posta bülteninizi veya duyuruyu paylaşın
İşletmeniz düzenli olarak e-posta bültenleri veya duyuruları müşterilerinize  gönderiyor mu? Eğer öyleyse, zaten harika bir içerik oluşturmak için çalıştınız demektir. En yeni e-postanızı sosyal medyada paylaşın herkesi bültenlerden duyurularınızdan haberdar edin.

21. Kitlenizin keyif ile okuyacağını düşündüğünüz bir yazıda bağlantı verin
Bu günlerde, herhangi bir konuda bir bilgi grafiği bulabilirsiniz. Mesela  Twitter'da oturum açın ve endüstrinizi ve kelime kelimesini arayın (Örnek: restoran yemekler).
Yüksek ihtimalle, endüstrinizle ilgili bir sürü altyapı görebilirsiniz. Kitlenizin dikkatini çekebileceğini düşündüğünüz yazılardan birisini paylaşın - yalnızca burada önemli olan orijinal kaynağı belirttiğinizden emin olmanız.

22. Bir resim düzenleyin ve paylaşın
Bir görüntüyü çevrimiçi düzenleyerek göze çarpar hale getirebilirsiniz. Facebook ve Instagram'da dahili düzenleme özellikleri var. Düzenlediğiniz resmi sayfanızda paylaşın beğenileriniz için iste hedefinize ulaşmanız için resim beğeni paketlerine göz atabilirsiniz.

23. Sektörünüzde dürüst olun
Sektörünüz ne olursa olsun dürüst olun. Samimi olduğunuzda kalıcı müşteriler edineceksiniz. Aynı sektörde olan rakip firmalardan farkınızın olmasını istiyorsanız. Takipçilerinize güven verin.


24. En sevdiğiniz kitabı veya okuma listenizdeki bir şeyi paylaşın
Son zamanlarda iyi bir şeyler okudun mu? Sosyal medyayla ilgili konuşun. Bu, sattığınız ürünler veya sunduğunuz hizmetler hakkında konuşmaktan çok taraftarlarla ve takipçilerle iletişim kurmanın harika bir yoludur.
İpucu: Kitlenizin keyif alacağını düşündüğünüz bir okuma listesi oluşturmayı düşünün. Bu listeleri oluşturmak kolaydır ve personelinize ve müşterilerinizden listeye eklemeniz için önerilerde bulunmasını isteyebilirsiniz.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Pinterest

25. Başka bir yerel işletme veya kuruluşa seslenin.
Öğle yemeğini lokal bir restoranda toplamak mı? Bir resmi çekin ve kitlenizle paylaşın.
Facebook veya Twitter'da diğer yerel organizasyonları izliyor musunuz? Yayınlarından birini paylaşın ve biraz destek gösterin. Komşu sektörler ile karşılıklı link paylaşımı yapabilirsiniz.

26. Uzmanlığınızı yararlı ipuçlarıyla gösterin
Sektörünüz ile ilgili kitlenizin seveceği bir sürü ipucu ve püf noktası biliyor olmalısınız. Sağladığınız belirli bir ürüne veya hizmete ilişkin faydalı ipuçlarının bir listesini yazın. Ve onu takipçileriniz ile paylaşın emin olun tüm takipçilerinizin hoşuna gidecektir.

27. Bir şirketin, doğum gününü veya az tanınmış tatil günlerini kutlamak için bir şeyler ekleyin
Facebook Sayfanızdan hoşlananları hayran olarak adlandırmanın bir nedeni var. Bu insanlar, gerçekten başarınızı önemsiyorlar ve kutlamak için orada olmak istiyorlar. Farklı sosyal ağlarınızda konuşarak kutlamalara katılmalarını sağlayın.
İpucu: Mesela birinci yılınıza özel indirim vs davetler oluşturup kitlenizi çoğaltabilirsiniz.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram

28. Sosyal ağlarınızı çapraz tanıtın
Son günlerde yeni bir sosyal ağa başladınız mı? Sosyal ağlardaki içeriği paylaşmak, sosyal medya kitlelerinizi bir araya getirmenin harika bir yoludur.
İpucu: Pinterest'ten yararlanıyorsanız, Facebook veya Twitter gibi diğer sosyal ağlardaki bir kurulu kolayca paylaşabilirsiniz. Bu, aynı anda birden fazla içeriği tanıtmak için harika bir yoldur.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram

29. İnsanlardan posta listesine katılmalarını isteyin
İnsanları web sitenize veya sayfanıza üye yapın. Peki bunu nasıl mı yapacaksınız doğru paylaşımlar ile üye olmalarını sağlayabilirsiniz.
Önerilen ağlar: Facebook, Twitter, Instagram

30. Destekleri için takipçilerinize teşekkür edin
İşte geldik en kolayına – teşekkür edin !
Takipçilerinize sizin için ne kadar çok şey ifade ettiklerini bildirmek çok mutlu eder hem takipçileriniz hem de hayranlarınız bu durumda çok hoşnut olacaklar. 
Sosyal medya hesaplarınızın kontrolü için sizlere destek olabilirim. Bir çok işletme ajans lar bu tür analizler yaptırarak hesaplarının etkileşimini yükseltiyorlar ve işletmelerine katkı sağlıyorlar.



Yorumlar